Mezo

Liczba graczy: 2-4 graczy | 90 - 120 min. | Wiek: 14+
Autor: John Clowdus

  • Obserwuj produkt:
  • Kod: GP-MEZ-PL
  • Producent: Portal Games
  • Dostępność: Ostatnie sztuki Ostatnie sztuki

  • Historia ceny
  • 233,99 zł
  • szt.
  • Szybkie płatności Blik.

Mezo

 

Mezo to innowacyjna gra area control i dudes on a map dla 2-4 graczy zainspirowana mitologią Majów. Będziesz kontrolował potężnego Boga, plemię złożone z jego Wojowników, Szamanów oraz Czempiona. Plemiona te zmierzą się w walce o dominację, będą budować piramidy i składać krwawe ofiary na cześć swoich Bogów. Dzięki unikatowym figurkom Bogów, asymetrycznemu zarządzaniu i rozbudowanym, licznym sposobom osiągnięcia zwycięstwa, jest to niezwykle regrywalna oraz pełna rywalizacji gra.

 

Przebieg rozgrywki

 

Gra podzielona jest na 3 epoki, z których każda dzieli się na takie same etapy. W każdej z epok gracze rozpoczynają od Etapu Początku Epoki: odsłonięcia kafla Gniewnego Boga, a także wybrania umiejętności ze swojej planszetki, z której będą mogli korzystać do końca gry. Tych umiejętności jest 9, a kolejne odblokowywane będą w dalszej części gry. Ich wybór i możliwość dobierania w dowolnej kolejności, znacznie wpływa na regrywalność i różnorodność każdej rozgrywki.

Etapie Plemienia gracze rozmieszczają swoich Czempionów i jednostki w Regionach na mapie. Następnie, w Etapie Bogów, każdy z graczy przywołuje swojego Boga. Następnie używa przypisanej do Boga umiejętności, w jednym z Regionów, z którymi Bóg graniczy.

Największa część rozgrywki toczy się w Etapie Konfliktów. W każdym Regionie dochodzi do przeprowadzenia i rozwiązania Konfliktu. Są także Regiony Błogosławione, w których Konflikty rozpatruje się inaczej. By określić Region z Konfliktem, należy odkryć kafel Konfliktu, a następnie każdy gracz bierze w nim udział, niezależnie od tego, czy posiada w danym Regionie swoje figurki, czy nie.

 

Etap Konfliktów

 

Każdy z graczy do rozwiązania Konfliktu wybiera jedną ze swoich kart Boga, a następnie wybiera i rozpatruje przedstawione na niej akcje. Konflikt rozwiązuje się, dzięki określeniu największej Siły w Regionie (mają na nią wpływ Czempioni, Szamani, Glify, Wojownicy i Premie graczy). Następnie przechodzi się do rozwiązywania Konfliktu w kolejnym Regionie – i tak dalej. Gdy gracz nie może lub nie chce wykonywać akcji, może spasować i zyskać w zamian korzyści – wciąż bierze jednak udział w Konflikcie. W tym etapie niektóre jednostki mogą zostać poświęcone Gniewnemu Bogowi. Pozostałe wracają do rezerw graczy.

Gracz o największej Sile otrzymuje nagrodę – wypisaną na kaflu Ołtarza w danym Regionie. Znaczenie ma także to, kto posiada największą liczbę Szamanów i Wojowników w danym regionie, ponieważ dzięki temu aktywuje umiejętności w Nieśmiertelnym Kalendarzu i Heroicznym Kodeksie. Ciekawe jest rozpatrywanie remisów, gdyż o zwycięstwie decyduje ten, kto ma w danym Regionie Czempiona, nawet jeśli nie jest jednym z remisujących graczy.

 

Etap Końca Epoki

 

Etapie Końca Epoki gracze zdobywają punkty za Szamanów i Wojowników umieszczonych w Nieśmiertelnym Kalendarzu i Heroicznym Kodeksie, a także za elementy Piramidy rozmieszczone w Regionach w ramach swoich akcji. Pod koniec gry gracze otrzymują także PZ równe wartości, na której znajduje się ich znacznik Oddania, a także za umiejętności Plemienia.

Sprawdźcie, który z waszych Bogów będzie tryumfował nad resztą panteonu.

 

Zawartość

44 elementy Piramidy
32 figurki Szamanów
32 figurki Wojowników
20 kart Bogów (wielkość kart 70x120 mm - kup je tutaj)
24 Glify
21 znaczników Dodatkowej Siły
12 znaczników wyboru Akcji
12 znaczników umiejętności Plemienia
9 kafli Gniewnego Boga
6 kafli Konfliktu
6 podkładek pod figurki Czempionów
5 żetonów Ołtarza
4 figurki Czempionów
4 podkładki pod figurki Bogów
4 figurki Bogów
4 karty umiejętności Bogów (wielkość kart 70x120 mm - kup je tutaj)
4 podkładki pod figurki Bogów
4 planszetki Plemienia
4 znaczniki PZ
2 znaczniki Regionu Opuszczonego
2 żetony przypomnienia Bogów
1 wskaźnik Epoki
1 żeton Regionu Błogosławionego
1 dwustronna plansza
1 instrukcja

Link do instrukcji