Clash of Cultures - Monumentalna Edycja

Clash of Cultures: Monumentalna Edycja Polska to porażająca w swym ogromie cywilizacyjna gra planszowa dla 2-4 graczy. Obok zaktualizowanej wersji gry z 2012 roku, w pudełku znajdziemy także dodatek, Cywilizacje. Łącznie to kilkadziesiąt żetonów, ponad setka kart i aż kilkaset figurek!

  • Obserwuj produkt:
  • Kod: GP-CC-PL
  • Dostępność: Ostatnie sztuki Ostatnie sztuki

  • Historia ceny
  • 609,99 zł 419,99 zł
  • szt.
  • Szybkie płatności Blik.

Clash of Cultures: Monumentalna Edycja Polska to ogromna, strategiczna gra planszowa, w której przyjdzie nam poprowadzić jedną z 15 historycznych kultur do rozwoju i dominacji. To gra cywilizacyjna w pełnym tego słowa znaczeniu, gdzie znajdziemy 20 kafelków planszy, kilkadziesiąt żetonów, ponad setkę kart i kilkaset figurek. Przewodząc rodzącej się cywilizacji, będziemy odkrywać nowe tereny, pozyskiwać z nich zasoby, zakładać i rozwijać miasta oraz podbijać wroga. Przebieg i wygląd rozgrywki z pewnością zachwyci wszystkich fanów komputerowej serii Civilization. W Edycji Monumentalnej Clash of Cultures znajdziemy zaktualizowaną wersję gry z roku 2012 razem z dodatkiem Cywilizacje. Rozszerzenie wprowadza nowe karty, nowe jednostki (Kawalerię i Słonie), nowe budynki (Obeliski, Obserwatoria i Targowiska), a także po trzech historycznych Przywódców dla każdej frakcji.

 

Rzymianie vs. Aztekowie

Największe imperia w dziejach ludzkości spotykają się w jednym miejscu i w jednym czasie. Rzymianie, Aztekowie, Japończycy, Grecy, Egipcjanie, Fenicjanie... Wszyscy pragną podboju i ekspansji. Zakładają miasta, pozyskują zasoby i wynajdują nowe technologie. Tylko jedno z nich wyjdzie z tej rywalizacji zwycięsko. Tylko jedna cywilizacja zapanuje nad światem. Czy to ty będziesz jej przewodził?

rsz-gameplay-1.jpg

Zarządzanie imperium

W Clash of Cultures plansza Gracza pełni rolę centrum dowodzenia. Znajduje się na niej 10 drzewek Rozwinięć, takich jak Żegluga, Ekonomia czy Wojskowość. Każde drzewko składa się z czterech poziomów, które musimy odblokowywać po kolei, zyskując coraz większe korzyści i możliwości. Niektóre drzewka są ze sobą połączone, na przykład: aby wykupywać Rozwinięcia na drzewku Demokracji, musimy najpierw osiągnąć wszystkie Rozwinięcia na drzewku Edukacji.

 

Świat do podbicia

W swojej turze każdy gracz musi wykonać 3 akcje. Oprócz wykupywania Rozwinięć będziemy działać na kaflach Obszarów. Możemy eksplorować nowe tereny, odsłaniając zakryte kafle. Na kontrolowanych obszarach, czyli tam, gdzie znajdują się nasi Osadnicy, będziemy wznosić Osady, a później rozbudowywać je o kolejne elementy, takie jak Porty, Akademie czy Świątynie. Pozyskiwanie surowców (Żywność, Ruda, Drewno) uzależnione jest od wielkości naszych miast i zadowolenia mieszkańców.

Cywilizacje

Dodatek wprowadza kilka znaczących elementów. W naszych miastach pojawią się Obeliski, które są odporne na przejęcie przez wroga, czy Obserwatoria, zapewniające dodatkowe karty Akcji. Na polach bitew obok Piechoty będzie walczyć Kawaleria i Słonie. Rzucając kośćmi w czasie bitwy, doliczymy 2 oczka za każdą jednostkę Kawalerii, a każda jednostka Słonia anuluje jedno trafienie przeciwnika. Dzięki Cywilizacjom poprowadzimy do boju historyczne frakcje, takie jak Rzym, Japonia czy Aztekowie z ich indywidualnymi Rozwinięciami oraz Przywódcami, jak Juliusz Cezar, Kleopatra czy Aleksander Wielki.

 

Zawartość: 

  • Plansze i Kafle
    • 4 kafle Obszarów Startowych
    • 16 kafli Zwykłych Obszarów
    • 4 Pomoce Gracza,
    • 1 Tor Rund
    • 4 plansze Gracza
    • 5 kafli Obszarów Startowych Cywilizacji
    • 15 plansz Cywilizacji
  • Karty
    • 58 kart Wydarzeń
    • 42 karty Akcji
    • 38 karty Celów
    • 8 kart Cudów
    • 45 kart Przywódców
  • Kosteczki i Kości
    • 200+ kosteczek
    • 9 kości 12-ściennych
  • Znaczniki Surowców
    • 4 znaczniki Żywności
    • 4 znaczniki Rudy
    • 4 znaczniki Drewna
    • 4 znaczniki Idei
    • 4 znaczniki Złota
  • Żetony
    • 50 żetonów Kultury
    • 60 żetonów Nastroju
    • 1 znacznik Rundy
    • 6 znaczników Jałowej Ziemi
    • 1 znacznik Pierwszego Gracza
  • Elementy Miasta
    • 38 Osad
    • 20 Świątyń
    • 20 Fortec
    • 20 Akademii
    • 20 Portów
    • 20 Obelisków
    • 20 Targowisk
    • 20 Obserwatoriów
    • 8 CUDÓW
  • Jednostki
    • 16 Osadników
    • 84 Piechoty
    • 20 Statków
    • 20 Słoni
    • 20 Kawalerii 
    • 4 Przywódców 

2-4 graczy | 180 min | wiek 14+
Autor: Christian Marcussen

Link do pobrania instukcji